Kontrolleret af e-mærket
kurv Din kurv
Du har 0 varer i kurv.
0,00 dkk
(0,00 dkk)
Dankort e-dankort Visa electron Mastercard Visa EAN

Offentlige virksomheder kan også betale med Elektronisk faktura - EAN

Den gode reklame

Forfatter:
Dato:

Reklamer er en vigtig del af enhver virksomhed, for hvis folk ikke ved du eksisterer kommer der naturligvis heller ikke nogen kunder i butikken. At lave gode reklamer, der fanger dine kunders opmærksomhed, er derfor noget der absolut bør have din interesse som virksomhedsdrivende, ligegyldigt om den er stor, mellem, eller lille.

1 Gør det simpelt

Du har kun ganske få øjeblikke til at fange potentielle kunders opmærksomhed, før de er videre. Gør dit budskab kort og let at opfange. I forhold til selve teksten skal man være opmærksom på hvordan at øjet drages mod specifikke ting:

Prøv at klikke her!

Hvis klikkede på linket herover, og du læste teksten som forudset, er du nu også klar over at den vigtigste del af din reklames budskab, det der skal fange kundens opmærksomhed i de kritiske få sekunder, bør være størst. Andre detaljer som priser og kontaktoplysninger bør være mindre, for hvis kunden er interesseret i det du har at sælge skal de nok komme til det.

2 Gør det til at huske

Der er rigtig mange måder at lave reklamer som bliver husket på. En af måderne er gennem slogans. Her er der praktisk talt fri leg, men der er helt klart fordel i det, hvis du kan få folk til at more sig lidt over det:

Humor - sticker

Foliekniven er en gør-det-selv virksomhed og vi har derfor ikke nogen ansat til at hjælpe med montage (men vi kender nogen, der kan) link til montage hjælp her). Her forsøger jeg på en lidt humoristik måde at fortælle om virksomhedens gør-det-selv princip og hvad fordelen ved det er for kunden. Nemlig at hvis du selv kan montere, er der penge at spare ved at handle hos os.

3 Hvad er kundens fordel ved at handle med dig?

Ligegyldigt om du sælger vaskemaskiner, folie og klistermærker eller papirclips, er der nok nogen du skal konkurrere om kunderne med. Så hvorfor skal jeg købe min vaskemaskine af dig? Hvor er det helt præcis at din virksomhed er bedre end dine konkurrenters?

Det som du fortæller dem er fordelene ved at vælge dig er selvfølgelig også nød til at være sandt, for hvis du påstår at have fokus på god kundeservice, dur det ikke hvis at det tager alt for lang tid inden kunderne får svar på deres henvendelser. For kunderne vil finde ud af det, og det kan føre til negative anmeldelser som skader dit salg.

4 Sørg for at kontaktoplysningerne er synlige og korrekte

Den her spiller en del op ad første punkt, og giver ret meget sig selv.

Det er selvfølgelig vigtigt at kunderne kan komme i kontakt med dig, når du har fanget deres opmærksomhed. Sørg eventuelt for at inkludere flere kontaktmuligheder, da nogle foretrækker at kommunikere skriftligt mens andre hellere vil ringe. Og inden at du trykker send på en ordre til din næste reklame: husk at dobbelt og trippel tjekke at telefonnumre, adresser og andet stavning er korrekt, for det er så ærgerligt hvis man først opdager det når det kommer op og hænge.

Chat med Felix
-online nu!